10 Mart 2013 Pazar

Tutunamayanlar'a Tutunamadım

Kitap dünyasına ilgili olan herkesin bildiği, diğerlerinin de Olric'li sözlerden dolayı kıyısından köşesinden tanıdığı Oğuz Atay'ın eseri Tutunamayanlar'ı dün itibariyle bitirdim. Çok büyük merak ve beklentiler ile başladığım bu kitabı bitirmekte zorlanmak benim için şaşırtıcı oldu. Tabi ki Oğuz Atay gibi edebiyat ustasını eleştirmek haddime değil fakat bir okuyucu olarak hayal kırıklığımı ve düşüncelerimi dile getirmek, yazmak istedim..
tutunamayanlarÖncelikle bu kitabı okumama sebep olan duyduğum Olric'li sözler olduğunu söylesem yalan olmaz. Hatta bu kitabı okuyan yeni nesilden birçok insan orada burada gördüğü Olric karakteri ile ilişkilendirilen güzel ve edebi sözlerden dolayı bu kitabı okumuştur diye tahmin ediyorum. Fakat Olric kitabın çok büyük bir kısmında yok ve orada burada gördüğünüz sözlerin neredeyse hiç biri kitabın içerisinde yok, o sözler kitaptaki Olric karakterinden esinlenerek yazılmış. Tabi o sözlerin olmaması veya Olric'in fazla almaması kitabı kötü yapmaz ama Olric için okumayı düşünenler, bence pek düşünmesinler.
Bu kitabın edebi yönüne hiç laf yok, hatta bu yönden bence de bir baş yapıt, fakat ben bir romanda, -hele ki büyükce bir romanda- edebiyattan çok anlatılan hikayede akıcılık ararım ve ben bu romanda akıcılık denen şeyi hiç göremedim. Kitabın yarısına gelene kadar asıl olaylar sonradan başlar diyerek, yarısından sonra başladığın işi bitir diyerek okuyabildim. Yani kısacası bu kitabı roman niyetine okumanızı tavsiye etmiyorum fakat bir edebiyat örneği olarak okumanız tavsiye edilebilir. Ayrıca her romanın bana kazandırdığı empati gelişimi açısından değerlendirince de katkılı olabilecek bir kitap.
Hoşuma giden bir kaç Olric'li söz;
- Daha kaç kez ıskalayacağız hayatı Olric?
+ Oklarımız bitene kadar efendimiz..
- Bu yol nereye çıkar Olric?
+ Hiçbir yere efendimiz..
- Hiçbir yer neresidir Olric?
+ Doğru yerdir efendimiz..
- Gidelim mi?
+ Vardık efendimiz..
- Sevelim mi Olric?
+ Sevmek nedir efendim?
- Sevmek vazgeçmektir Olric.
+ Vazgeçtiyseniz sevelim efendimiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder